2016.11.01.
A mai nap pihenőnap volt, de azért találtam elfoglaltságot magamnak. A tegnapi rakodásom alkalmával nem túl pontosan rögzítettem az árút, ezért a reggeli kávé elfogyasztása után nyitottam a pótkocsi oldalát. A spanifereket kisimítva és egy kicsit helyzetüket módosítva újra leszorítottam az árút. A fel nem használt rögzítő eszközöket elpakoltam és a napom további részét pihenéssel, filmezéssel töltöttem.................
2016.11.02.
A mai reggeli - indulás előtti - ellenőrzés alkalmával szomorúan tapasztaltam, hogy az éjszaka folyamán felvágták a ponyvámat és benéztek a raktérbe. Miután lámpa alatt álltam még egyszer alaposan körbejártam az autót, valamint felmásztam a pótkocsiba is, de szerencsére az árú nem sérült csak a lelkem. :-( Miután ezzel végeztem, elindultam utamra. A mai napot úgy terveztük irányítómmal, hogy amennyiben lehetséges lerakodok. Ennek megfelelően indultam hajnali 3 órakor. Ködös, de nem túl hűvös időben autóztam és az első vezetési időszakom végén - 4 órát mentem - kiálltam pihenőre és a hajnali esemény tényét közöltem az irányítómmal is. A pihenő után újabb vezetés következett 3 és fél óra időtartamban. Ekkor jött el az idő az étkezésre is. Miután végeztem a reggelivel, áttekintettem a hátralévő útvonalat, mert a két navigáció eltérő információkat adott. A biztos megérkezés érdekében a rövidebik útvonalat adó készülék mellett döntöttem és elindultam. Az autópályáról letérve egy közel 100 km-es táv következett alsóbb rendű úton, ahol közel azonos sebességgel tudtam haladni, ám több településen is keresztül vezetett és ezeken a helyeken lassítani kellett 50 km/h-ra. Illetve volt olyan település is amelyen csak 30 km/h volt a megengedett sebesség a keskeny út miatt. 20 km-re a lerakótól irányítóm jelezte, hogy inkább álljak meg és holnap reggel rakodjak le, nehogy túlvezessek. Éppen utamba akadt egy parkoló, gyorsan félre álltam és leparkoltam......................
2016.11.03.
Ködös és hűvös reggelre ébredtem. A fű fehérlett az út mentén és a hőmérő is 2 fokot mutatott. Reggel 7 órakor indultam és fél óra múlva már a lerakón álltam. Szerencsére csak a saját céges autójuk volt előttem, aminek már befejezték a rakodását, így 5 perc várakozás után rátolhattam a rampára. Mivel az árú oldalról lett lerögzítve nyitnom kellett a pótkocsi bal oldalát is, de jó ütemben haladtam és 35 perc múlva már üresen tátongott a raktér. Mivel meg volt a következő feladatom is mehettem utamra, ami egy 66 km-es átállót jelentett. Autópályát nem érintettem utam során, de annál szebb tájakon vitt a navigáció. Volt olyan szakasz, ahol egy folyó partján haladtam több kilóméteren keresztül. Persze volt olyan település is, ahol alig fért el a jármű a szűk úton. Mivel kaptam némi információt a felrakandó árúról - miszerint fűrészárút viszek - a kapott koordináta közelében található fatelepre hajtottam. Bejelentkeztem és közölték, hogy kb. egy órát kell várnom a rakodásra. Sebaj, mert már úgy is éhes voltam, megreggeliztem hát. Mire végeztem ezzel a tevékenységgel, megjelent egy targoncás és közölte, mehetek rakodni és mutatja is a helyet. Átálltam a megfelelő pozícióba és nyitottam mindkét oldalát a pótnak. Megrakodott a gépes ember és búcsút intett, mondván a CMR-t az irodában kérjem. Még egy kicsit eljátszottam a lekötözéssel, meg a pót becsukásával a szélben, de utána mentem átvenni a papírokat. Minden rendben volt, cím stimmelt, azonban súly nem szerepelt rajtuk, csak térfogat. Elindultam a lerakóra, ami Hollandiában lesz. Az úton éreztem, hogy kissé nehezebben halad a jármű és a fogyasztás sem akar csökkenést mutatni. Párizs előtt megálltam egy kúton, fürdeni, meg azért, hogy tiszta vezetési idővel tudjak nekiindulni a fővárosnak, mert az óra már délután 17 órát mutatott és gyanítottam, hogy lesz egy kis csúcsforgalom. A gyanúm beigazolódott, mire átértem a városon, már besötétedett, még tudtam haladni egy keveset, de este 20 órakor megálltam egy parkolóban. A hátralévő 360 km-t holnap megpróbálom egy vezetéssel leütni és a pihenőt, majd a lerakón kivenni, mert közben megjött a következő munka is. Nincs megállás..............
2016.11.04.
Kivettem egy 9 órás pihenőt és reggel 5 órakor indultam célom felé. Franciaországban jól haladtam és amikor átértem Belgiumba, ott is folytattam a jó tempóban való közlekedést. Hollandiába érve azonban némileg csökkenteni kellett a sebességet, valamint az irányítómnak jeleztem, hogy a felrakóra nem fogok odaérni 11 órára, ami a megbízásban volt kérve. Rotterdam-nál kifogtam egy közel fél órás araszolást, amellyel elvesztettem annak az esélyét, hogy a lerakóra érjek. Megálltam egy SOS öbölben 4 óra 25 perc vezetés után, mindössze 15 km-re a lerakótól. Miután probléma nélkül eltöltöttem a 45 percet, tovább álltam és megérkezvén a címre, bejelentkeztem. Legnagyobb megdöbbenésemre egy koporsó-gyártó céghez értem és ide hoztam alapanyagot. Elmagyarázták a parkolást az üzem területén, így betolattam a szerelvénnyel a szűk udvarra. Lerakodtam, majd a leigazolt papírok átvétele után tovább indultam. Csak 30 km-t kellett mennem a felrakóra és délután 12:35-kor bejelentkeztem. Közölték, hogy várnom kell, de rakodni fogok. Két óra ötven percet álltam mire behívtak, közben sikerült kajálnom és előkészítenem a pótkocsit, mert közölték előre, hogy 2 oldalról fognak rakni. Így, miután a cég telephelyén megálltam, alig kellett 5 perc és már rakodásra készen állt a jármű. Nos a hollandok nem kapkodták el a dolgot, minden munkaműveletet megfontoltak és kétszer még meg is kávéztak a nagy hajtás miatt. Mire lerögzítettem az árút és kigurultam a kapun, már negyed 6-ot mutatott az óra, és mivel reggel 5 órakor kezdtem túl sok munkaidőm már nem maradt. Mivel Hollandiába napijegy alapján közlekedhetem, igyekeztem elhagyni az országot, hogy ne kelljen újabb jegyet venni. Ez sikerült és Belgiumba visszatérve egy tankolás után este 19 órakor pihenőre álltam..............
2016.11.05.
Az ismételt 9 órás pihenőt követően hajnalban 4 órakor indultam. Forgalom alig volt, így maximális tempóval közlekedtem. Az előzetes tervem szerint Párizs környékére érek majd, ám tegnap este szembesültem azzal a ténnyel, hogy Franciaországban kamion-stop lesz érvényben reggel 10-től az útvonalamon. Megpróbáltam minél közelebb a fővároshoz megállni és ez sikerült is. Kivezetve egy 4,5 órás etapot leparkoltam egy rövid hétvégére, mert hétfőn már hajnalban indulok tovább, ugyanis a csiga-zabálóknál megint tilalom lesz reggel 6-10 óra között és ezt szeretném elkerülni. Még közel 500 km maradt a lerakóig, és irányítóm utasítása szerint - bár keddi dátum van megadva a lerakodásra - rápróbálhatok hétfőn is. Így teszek..................
2016.11.07.
A hétvégi pihenőt követően - hajnali 3:00-kor - nekiindultam a mai távomnak. Kissé hűvös időben, de meglepően jó tempoban haladtam. Szerencsémre Párizsban sem volt semmilyen probléma és minden gond nélkül átszeltem a várost és mehettem tovább a kijelölt úton. Az első vezetési időm végén megálltam egy parkolóban reggelizni, ám már az út utolsó részében figyelmes lettem a hőmérő fagypont közeli állapot-jelzésére. A kocsiból kiszállva szembesültem is a csípős hideggel. Miután lejárt a pihenőm tovább folytattam utamat a lerakóra. Az út végén már elhagyva az autópályát alsóbb rendű utakon haladtam, majd a lerakó településére érve tovább szűkült az út. A falucskán már csak 30 km/h-s tempóban lehetett haladni. Megérkeztem a kijelölt helyre ám ott csak szántóföld, fóliasátor és a hollandiában előttem rakodott Litván kamionos volt. Ő már javában nyitotta a pótkocsit. Ekkor még csak 11 óra volt és irányítóm jelezte, hogy délután vagy holnap reggel szednek le. Mivel a senki sem érkezett, délután 17 órakor pihenőre álltam...................
2016.11.08.
Az ébresztőt úgy állítottam be, hogy a reggeli kávé, cigi beleférjen egy esetleg 8:00 órai kezdéshez. És meglepődésemre meg is érkeztek az illetékesek. Jelezteék, hogy nyithatom a kocsit mert mindjárt lerakodunk. Mire az előző kamionnal végeztek én is bejeztem az előkészületeket. A lerakodás végén a papírok is aláírásra kerültek, majd utamra engedtek. Munka nem lévén, azt az utasítást kaptam, hogy az autópályán álljak meg egy alkalmas parkolóban, amit meg is tettem és reggelizni kezdtem. Fél óra múlva megjött a munka, melyhez egy 190 km-es átálló tartozott és Bordeux mellé kellett érkeznem. Elindultam utamra. A felrakóra érvee bejelentkeztem és kivártam a soromat, mert elég sok kamion várt rakodásra. Papírtekercset fogok szállítani Németországba. Beálltam a kijelölt rampára és rögzítettem a járművet, majd a pótkocsit megemeltem a rampa szintjére. De ez kevésnek bizonyult, mert az első tekercs érkezésekor szinte beesett a targonca pótba. Gyorsan tovább emeltem, hogy a súllyal együtt is a megfelelő szinten legyen. Miután végeztem a rakodással kiálltam vissza a parkolóba és lekötöztem az árút, majd visszasétáltam az irodába a papírokért. Miután volt egy kontroll is megkaptam a dokumentumokat és mehettem, de ekkor már délután 18 óra volt. Mivel az útvonalam érintette Bordeux-ot ismét, belefutottam a délutáni csúcsforgalomba és elbuktam közel 1,5 órát. Így a városon átérve még egy keveset vezettem és 19:30-kor megálltam éjszakára pihenni................
2016.11.09.
A kilnec órás pihenő után nekivágtam a mai távnak. Úgy tervezetem, hogy valahol a határ - Francia-Belga - környékén állok meg éjszakára, persze ehhez az is kell, hogy Párizsban ne legyen nagy gond. A 25 tonnás raksúly ellenére jól haladtam és fogytak a kilóméterek. Az első pihenő alkalmával kajáltam és ellenőriztem az árú rögzítettségét is. Mivel minden rendben volt tovább haladtam. Párizs előtt - a szokásosnak mondható kúton - ismét megálltam és megfürödtem a pihenőidöm alatt. Mivel kenyerem sem volt, ezt is pótoltam a boltban. Tovább haladva a francia fővárosban volt egy kis torlódás, de nem olyan veszélyes. Miután leküzdöttem a várost folytattam utam a megadott útvonalon, valamint segítséget kértem a vezetőségtől egy tankolás lehetőségéről. Megkaptam a benzinkút koordinátáit, ami Belgiumban található. Mivel közeledett a vezetési időm vége, az egyik fizető-kapunál található parkolóba kiálltam éjszakázni. 9:30 perc vezetéssel 754 km lett a mai teljesítményem. 290 km távolságra vagyok a lerakótól, amit holnap reggel megoldok.........
2016.11.10.
A tegnapi - korai - megállásnak "köszönhetően" ma, reggel 4:00-kor útnak indultam. A kapott koordinátákat betáplálva a navigációs készülékbe, haladtam a kút felé, amely egy belgiumi település közepén volt. A korai időpont miatt - szinte - senki nem volt az utakon és a kúton sem. Megtankoltam a járművet és mentem is tovább a németországi lerakóra. Megérkezve bejelentkeztem majd vártam a soromra, mert több kocsi is lerakodás miatt állt a telephelyen. A közel 1 órás pihenőt kihasználva megreggeliztem és megkaptam a következő - immáron - hazafelé vezető fuvarom paramétereit is. A lerakodás 20 perc alatt megvolt és már indultam is az első felrakóra, amit egy 25 km-es átállóval meg is valósítottam. Bejelentkeztem és alig telt el negyed óra, már hívtak is rakodni. Miután a rakodással és a papírok átvételével megvoltam, mehettem a következő címre. Második nekifutásra meg is leltem a célt, és bejelentkeztem. Mivel irányítóm előre közölte, hogy az itteni rakodás csak holnap esedékes nem reménykedtem sok jóban. Ez be is jött, mert közölték, hogy parkoljak félre és holnap reggel foglalkoznak velem. Vacsora, filmezés, ez volt a program.................
2016.11.11.
A mai ébresztőt fél nyolcra állítottam, gondolván, hogy 8-kor kezdenek. Mire végeztem a kávézással és egyéb ügyeimmel már nyitva is volt a raktár és közölték, hogy melyik rampára toljak rá. Szerencsére sikerült úgy végrehajtanom a szükséges manővereket, hogy közben a digitális tachográf nem ugrott munkára, vagy vezetésre. Így továbbra is pihenőn maradtam. A pótkocsi szinte folyamatos mozgásban volt jelezve, hogy halad az ügy, mert a rakodás idejére nem engedtek be a raktárba. Közben megérkezett egy másik - szintén magyar - kamion is és bejelentkezett. Majd idesétált és közölte, hogy a helyemre kell, hogy álljon. Kiszálltam és érdeklődtem a raktárban a helyzetről. Közölték, hogy végeztek a rakodással, már csak a papírokra kell várnom, álljak félre a telephelyen. Eközben irányítóm jelezte, hogy a papírok átvétele a cég másik telephelyén fog megvalósulni, amihez 15 km-t kellett még gurulnom. Miután bezártam a pótot átmentem a kapott címre és megkerestem az illetékest, aki rögtön át is adta a szükséges CMR kupacot. Miután az aláírásommal igazoltam azok átvételét mehettem. De mivel már dél is elmúlt, gondoltam, hogy túl sokat nem fogok tudni haladni Németországban. Gyanúm csak részben igazolódott be, mert este negyed 8-kor álltam meg éjszakázni egy parkolóban, 730 km-re a telephelytől..................
2016.11.12.
Miután jól kipihentem magam, reggel 4:10-kor indulhattam a mai utamra. Bár a pótkocsi tele volt a raksúly nem volt számottevő, ezért a dombokra vezető utat is jó tempóban tudtam megtenni. Ennek is köszönhetően, no meg a hajnali indulásnak, az első pihenőm már Ausztriában volt. Ettem egy pár falatot és miután letelt a 45 perc tovább indultam. Az út továbbra is probléma-mentesnek volt mondható, és még a Bécs előtti hegyet is 11-es fokozatban sikerült megmásznom. A következő megállót Lébényben - a kötelező kúton - gondoltam ki, mivel tankolnom is kellett. A tankolás után félreálltam és elkezdtem összepakolni a felszerelésemet, közben a feleségemmel beszéltem telefonon. Miután végeztem a pakolással és a pihenő is a végére ért, indultam tovább. A kezdetben tervezett délután 5-6 órás hazaérkezés helyett, azonban már fél 3-kor a telephelyen állt a szerelvény. Még pénteken megbeszéltem irányítómmal, hogy nekem most 45 órás pihenőt kell tartanom, így az első lerakót - ami Biatorbágyon volt, csakúgy mint a telephely - elintézik egy másik sofőrrel és én menjek kedden reggel a maradék 2 lerakóra. Ennek tudatában hazatértem a családhoz.....................
2016.11.15.
A megbeszéltek szerint ma megjelentem a telephelyen és felvettem a kamion kulcsát és elindultam a lerakást végrehajtani. Az első cím Budakalászon volt, de közel 3 órát vett igénybe a művelet köszönhetően a budapesti és ürömi csúcsforgalomnak. Miután 15 perc alatt végeztem a lerakodással és további 5 perc volt az adminisztráció, már mehettem is a 2. címre, ami a Duna túloldalán volt, Fóton. A Megyeri-hídnak köszönhetően, 15 perc múlva már a címen voltam, de nem egyedül. Várakozás közben megkajáltam. Miután behívtak rakodni, beálltam a kívánt pozícióba és kértem egy békát a hátulról történő rakodás miatt. Az utolsó - dupla - raklapot olyan szerencsétlenül rakták fel a németek, hogy az első mozdulatkor leborult a felső. Mivel kartondobozos termékek voltak, gyorsan felpakoltam újra őket és már húztam is a pótkocsi végébe. A biztonság kedvéért még a védőfóliát is visszatettem, nehogy gond legyen egy esetleges szkenneléskor, de szerencsémre nem rögzítettek eltérést a papírokra átvételkor. Mivel egy tervezett munka meghiúsult, innen a telephelyre kellett mennem, egy külső mosást követően. Mikor megálltam a mosónál, kiderült, hogy a berendezés elromlott és nem tudnak mosni. Ezek után visszatértem a telephelyre és megálltam a cég legújabb szerzeménye mellett, ami nem más mint egy Mercedes vontató, de egy különleges a Formula 1-es csapat szállító kamionjának mására épített, sorszámozott darabja volt. Felmentem az irodába és leadtam a dokumentumokat, majd búcsúztunk a jövő heti - hétfői - indulás reményében.........................
2016.11.22.
A remény hal meg utoljára, az indulás keddre sikeredett. A telephelyen kellett rakodnom üres kalodákat, amelyeket Bécs mellé vittem. A kérés a vezetőség részéről az volt, hogy legyek a lerakó közelében még ma, és holnap reggel 7-kor adjam le az árut. Bepakoltam a fülkébe és átmentem rakodni, majd a végén átvettem a papírokat és délután 1 órakor elindultam idei utolsó kanyaromra. Kellemes időben autózva 15 órakor határt léptem és bécsi torlódástól mentesen negyed 5-kor megálltam egy kúton, ami csak 10 km-re volt a lerakótól. Megvacsoráztam a otthonról hozott főtt ételekből és pihenőre tértem.....................
2016.11.23.
A megbeszéltek szerint reggel 7:00-kor bejelentkeztem a lerakón, és rögtön rampára is állhattam. A papírmunkával együtt fél óra alatt üres lettem és utasítás híján, visszaálltam a tegnapi benzinkútra. A végrehajtott műveleteket - bejelentkezés, lerakodás - az utasításoknak megfelelően jeleztem a fedélzeti egységen a cégem felé, azonban visszajelzés nem érkezett. Megreggeliztem és vártam türelmesen. 10 óra körül telefonon kerestek, hogy mi a helyzet velem. Akkor én közöltem irányítómmal, hogy már 2 órája üresen állok, amit továbbított a megbízó felé. Újabb 2 óra pihenő következett, mire megjött a következő feladat. Ennek első részeként, egy 83 km-es átállóval elértem az első felrakót, ahol 4 kalodányi autó-szélvédőt vettem fel. A papírok átvétele után indulhattam tovább, a 2. felrakóra, ami egy 370 km-es átállóval járt. A kapott utasításban is szerepelt, hogy csak holnap fogok felrakodni reggel, így az időmet beosztva haladtam a cél felé és délután negyed 7-kor megálltam pihenőre egy Asfinag parkolóban 80 km-re a címtől.................
2016.11.24.
A mai napon a nem kellett túl korán kelnem, mert a reggel 7 órai rakodási időt sikerült kiviteleznem egy 6:00 órai indulással. Az árú faanyag volt, amelyet 2 franciaországi címre kell szállítanom. A targoncással egyeztettük a lerakodás sorrendjét, amely meghatározta a felrakodást is. Miután megvolt a rakodás, lerögzítettem az árút és bezártam a pótot. Az irodához gurultam, hogy felvegyem a papírokat, de várnom kellett, majdnem 20 percet rájuk. Miután meg lettek a szükséges papírok elindultam utamra, az irányítómmal előre egyeztetett útvonalon. Mivel Salzburg mellett rakodtam, adta magát, hogy a közeli határátkelőn lépjek be Németországba és München megkerülésével kellett haladnom a Boden-i tó felé. Útközben tankoltam egyet és egy megfelelőnek ítélt parkolóban megálltam éjszakázni. Mivel még csak délután 4 óra volt, találtam megfelelő parkolóhelyet és még világosban ellenőrizni tudtam az árú rögzítettségét. Mivel minden rendben volt megvacsoráztam és filmeztem elalvás előtt......................................
2016.11.25.
A tegnapi korai megállás lehetőséget adott a mai korai indulásra, így már 4:00 órakor úton voltam. Két óra vezetéssel elértem a Mulhause-i - Francia - határátkelőt és mehettem tovább első úti célom - Toulouse - felé. Az első tervezett megállóm alkalmával - egy benzinkúton - megfürödtem és miután letelt a pihenő tovább indultam. Útközben irányítóm jelezte, hogy mivel csak hétfőn tudok lerakodni, az autópálya helyett egy másik útvonalon közelítsem meg a címet. Az utasításnak megfelelően módosítottam a navigációban az útvonalat és robogtam tovább. Menet közben kinéztem egy megfelelőnek látszó parkolót, amit pont a második vezetési időm végén el tudok érni. Ennek szellemében haladtam. A kitűzött cél előtt azonban változás történt. A kinézett parkoló egy városka mellett volt, de ebből a városból ki voltak tiltva a nehéz tehergépjárművek, így kerülőútra kényszerültem. Az időm pedig vészesen fogyott. Az alternatív úton haladva sikerült megállnom még időben - 4:29-et mutatott a tachográf, amikor leparkoltam - egy kis parkolóban, ahol mindössze 2 kamionnak volt hely. Hát itt fogok éjszakázni és holnap még egy kicsit közelebb megyek a lerakóhoz. Mivel még csak délután fél 2 volt, ismét ellenőriztem az árú rögzítettségét és sütöttem egy kis krumplit vacsorára.........
2016.11.26.
Az irányítómmal tegnap történt egyeztetés után kikalkuláltam, hogy ma 6:00-kor kell indulnom, hogy jó pozícióban álljak meg a hétfői lerakodáshoz. Ennek megfelelően indultam és legnagyobb meglepetésemre 2 km vezetés után a hőmérő -2 °C-t mutatott, bár a parkolóban még +8 °C-on állt a műszer. Az úton alig volt forgalom, azonban az első jármű ami szembe jött velem az egy sószóró kocsi volt. A mai tervem az volt, hogy 300 km-t megtéve megállok egy parkolóban Toulouse előtt 50 km-rel. Azonban némi hiba csúszott a számításomba, mert én az autópályán meghatározott sebességhatárral számoltam, de az útvonalam nagyon kevés ilyen utat tartalmazott. És az útvonalon több vasúti átjáró is volt, valamint néhány dombot, hegyet is meg kellett másznom, ami a raksúly miatt nem volt túl gyors. A reggeli mínuszok után, miután a nap felkelt emelkedett a hőmérséklet és már tiszta, napos időben autóztam. A tervezett parkoló előtt 30 km-rel elfogyott a vezetési időm, így megálltam egy 45 perces pihenőre. Miután ez letelt tovább haladtam és fél 12-kor megálltam a kijelölt parkolóban második kamionként. Bár a parkolóban 15 kamionnak van hely, szerencsére nincs tömeg. Újabb krumpli-sütés és pihenés következik. Ügyelve a 45 órás pihenőre vonatkozó szabályra - miszerint Franciaországban nem lehet ezt a pihenőt a gépjárműben tölteni, hanem szállodában kellene - annak vége előtt fogok elindulni a lerakóra hétfőn reggel............................
2016.11. 28.
A mai reggelen nem kellett túl korán kelnem, mert csak 50 km-re voltam a toulouse-i lerakótól. Úgy kalkuláltam, hogy a városban úgy is torlódás lesz, ezért 7:00-kor indultam el. A jóslatom bevált, de pont a megadott időre - 8:00-ra - a lerakó kapujában álltam. Nem egyedül. A cég dolgozói még kissé álmosan és lassan szedték össze magukat, majdnem fél órába telt mire bejutottam az igen csak nagynak mondható telephelyre. Megkaptam a pontos helyet, ahol majd leszednek. Ez azonban 2,5 óra múlva következett el. Maga a lerakodás sem volt gyors, így már 12-őt mutatott az óra, mire kijöttem a cégtől. Innen még 270 km-re volt a következő lerakóm, amit még a mai nap meg kell oldanom. Zárás előtt majdnem fél órával - 15:20-ra - meg is érkeztem és csak 2 behajtani tilos táblás úton kellett mennem!!! Szuper, leszednek és mivel ide csak 2 fogásnyi árút hoztam, 16:00-kor már indultam is tovább, mert volt még egy lerakóm Spanyolországban a holnapi napra. Egy kúton kivettem egy 45 perces pihenőt, mialatt megfürödtem és még autóztam egy keveset. A határ előtt 100-rel és a lerakótól 270 km-re megálltam éjszakázni egy parkolóban..........................
2016.11.29.
A mai napon 5:00-ra terveztem az indulást és úgy gondoltam, hogy a kifogyóban lévő gázolajat, majd visszafelé fogom pótolni. Ennek megfelelően a kötelező kút mellett elhaladva a 2 tonna raksúlynak köszönhetően száguldottam a cím felé. Az általam tervezett 8 órai megérkezés kicsit megcsúszott, de 8:20-ra már a megfelelő pozícióban állt a jármű a lerakodásra. Tegnap megkaptam már a következő munkát is, mert ugyanitt fogok felrakodni is és megyek vissza a kiindulási - ausztriai - címre, egy németországi kitérővel. A 4 kaloda leszedése nem vette sok időt igénybe, majd utána várakoztam egy keveset, de legalább addig megreggeliztem. A targoncás elkezdte hordani a kalodákat a lerakodásnak megfelelő sorrendben. Miután minden árú felkerült a pótkocsira lerögzítettem azokat. Átvettem a dokumentumokat és indulhattam is visszafelé. Ekkor már 11:30-at mutatott az óra. Mivel reggel már vezettem egy 3,5 órás etapot, közel ugyanennyi idővel elértem a kötelező kutat és megtankoltam. Még maradt egy kevéske időm, ezért nekivágtam az aszfaltcsíknak. Azonban Franciaországba átérve a fedélzeti számítógép jelezte, hogy meghibásodott a bal oldali tompított fényszóró. Kerestem egy alkalmas parkolót és ellenőriztem az állapotát. Nem tévedett a gép, tényleg nem világított. Kicsit megkésve, de megebédeltem és elővettem a kezelési útmutatót, átolvasás céljából. Miután letelt a pihenőm tovább haladtam és telefonon kértem segítséget a megfelelő szerszám kiválasztásához. Megkaptam a szükséges információt, már csak egy alkalmas parkolót kellett találnom a művelethez. Ez azonban nem sikerült azonnal, mert közben beértem Bordeux-ba és volt egy kis délutáni torlódás. Mára nem terveztem 10 órás vezetést, de mivel minden alkalmas pihenőhely teljesen tele volt, kénytelen voltam tovább haladnom és végül egy fizetőkapunál lévő parkolóban álltam meg éjszakázni 9 óra 20 perc vezetés után. Az égőt is sikerült kicserélnem, így már nyugodtabban hajthattam álomra fejemet........................
2016.11.30.
A mai napra rendkívül egyszerű programot terveztem, megyek, megállok, majd megint megyek és megállok. Ennek megfelelően reggel 4:00-kor indultam és mivel megfelelő volt a világításom, a köd sem jelentett különösebb akadályt. Az első pihenőmet 3,5 óra vezetés után tartottam, amikor már kezdett feljönni a nap is. A reggeli után - a pihenő végeztével - tovább indultam. Két navigáció információira támaszkodva haladtam, azonban egy autópálya-kereszteződésnél ellentétes útvonalat adtak a készülékek. A saját gépem szerint mentem tovább és egy kissé elkeveredtem. 40 km után elértem egy újabb autópályát, amin már Lyon-ig értem. Megtartottam következő pihenőmet is, és a hátralévő maradék vezetési időmet - szinte - maximálisan kihasználva, álltam meg egy parkolóban. Ekkor a tachorgáf 9 óra 50 perc vezetést rögzített a mai napra és 817 km megtett távolságot. Kényelmesen megvacsoráztam és filmeztem egy keveset még, mert a pihenőm 15:30-kor kezdődött...............